Wat zijn de voordelen van een aantrekkelijke website?
Ondernemers staan er vaak niet bij stil wat een aantrekkelijke website voor je onderneming kan betekenen. Voor veel mensen voelt het als een βmoetjeβ om een website te hebben, iets waar ze veel te veel tijd mee kwijt zijn en waar ze veel te weinig klanten uit halen. Dat terwijl je juist het verschil kan maken met een pakkende en aantrekkelijke website, je kunt er juist je bedrijf ontzettend mee laten groeien. Daarom neem ik je vandaag mee in een aantal voordelen van het hebben van een aantrekkelijke website. Dan moet jij beloven dat je na het lezen van deze blog nog eens gaat nadenken of een website Γ©cht overbodig is.
Zorgt voor een goede eerste indruk
Een eerste indruk is ontzettend belangrijk want mensen vormen al binnen enkele seconden een eerste indruk. Niet alleen voor jou als business-owner wanneer je naar een netwerk-event gaat, maar ook voor je website wanneer deze wordt bezocht. Door een positieve eerste indruk kun je de interesses wekken van klanten en hen aanmoedigen om langer op de website te blijven. Is de content op je website dan Γ³Γ³k nog eens goed, dan zal de klant dus ook sneller overgaan tot het doen van een aankoop!
Het wekt vertrouwen bij je ideale klant
Als klanten een website zien die goed werkt, professioneel oogt en waar ze direct alle informatie die voor hen belangrijk is, dan wekt dat het idee dat ze met een betrouwbaar bedrijf te maken hebben. Mensen associΓ«ren een aantrekkelijke website namelijk met professionaliteit en betrouwbaarheid. Klanten blijven niet alleen langer op je website hangen, maar ook in het hoofd van de klant. Gaan ze niet direct over op het doen van een aankoop, dan is de kans nog steeds groot dat ze dit later doen.
Zorgt voor een betere gebruikerservaring
Visueel aantrekkelijke websites bieden een betere gebruikerservaring. Goed ontworpen lay-outs, contrasterende kleuren en genoeg afbeeldingen kunnen de navigatie vergemakkelijken en de gebruiker helpen de gewenste informatie te vinden. Zorg ervoor dat de website logisch voelt, dat de navigatie intuΓ―tief is en de inhoud gemakkelijk te vinden is.
Versterkt je merkidentiteit
Een aantrekkelijk ontwerp kan de merkidentiteit versterken en een blijvende indruk achterlaten bij bezoekers. Als je een website maakt of laat maken die volledig in lijn ligt met jouw huisstijl, dan zorgt dit voor herkenbaarheid bij (potentiΓ«le) klanten. Zorg er daarom zeker voor dat je dezelfde kleuren en typografie gebruikt en je logo terug laat komen op de website. Dit kan je helpen met het positioneren van je merk in de markt.
Verhoogt de betrokkenheid
Aantrekkelijke visuals en designelementen kunnen de betrokkenheid van gebruikers vergroten. Dit kan leiden tot een hogere conversie. Als je ervoor zorgt dat klanten zich betrokken voelen bij de inhoud van de website, dan is de kans groot dat de bezoekers meer geneigd zijn om actie te ondernemen. Dit kan zijn door reacties achter te laten op je blogs, meer tijd doorbrengen op je website, terugkerende bezoekers, en een lager bouncepercentage*.
* Een bouncepercentage is het aantal mensen dat de site verlaten na slechts één pagina te hebben bekeken.
Geeft toegang op alle apparaten
Doordat je website niet alleen goed werkt op je computer, maar er ook rekening is gehouden met het design op mobiele apparaten, zorgt dat ervoor dat méér mensen je website kunnen bezoeken. Tegenwoordig zijn smartphones en tablets niet meer weg te denken, dus het is daarom van groot belang dat jouw website ook op die apparaten goed werkt.
Dus.. wat denk je ervan?
Genoeg voordelen en redenen om direct aan de slag te gaan met je website. Mocht je hulp willen inschakelen bij het opzetten van een pakkende website die converteert, twijfel dan niet om contact op te nemen via mijn socials of het contactformulier hieronder. Je kunt ook (geheel vrijblijvend) een kennismakingsgesprek bij me inplannen om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.
Related Posts:
Wanneer kies je voor een meertalige website?
Veel ondernemers vragen zich af of een meertalige website bijdraagt aan een betere vindbaarheid in Google. Het korte antwoord: ja, als je het goed...
Redenen om geen Linktree te gebruiken voor je link-in-bio
Veel ondernemers halen vandaag de dag nog steeds een heleboel klanten uit Instagram. Om ervoor te zorgen dat iemand klant wordt, wil je het...
Phishingmails herkennen: hoe voorkom je dat je slachtoffer wordt?
Phishingmails zijn een veelvoorkomend probleem en worden steeds professioneler. Onlangs zijn er phishingmails gesignaleerd die gericht zijn op...
0 Comments