Wanneer ben je toe aan een nieuwe website?
Twijfel je of je toe bent aan een nieuwe website? Begrijpelijk! Het is een investering die goed moet voelen en waar je zeker van wilt zijn dat het de moeite waard is. Het moment moet ook juist zijn, maar hoe weet je of het tijd is voor een nieuwe website? In deze blog geef ik je vijf duidelijke signalen dat het tijd is voor een nieuwe website.
Reden 1: Je website weerspiegelt niet wie je bent en spreekt je doelgroep niet aan
Je website is meer dan een online visitekaartje; het is een verlengstuk van jouw visie en persoonlijkheid. Een website die bij je past trekt ook juist datzelfde soort klanten aan omdat zij zich verbonden voelen met jouw verhaal. Als je merkt dat dit ontbreekt, is dat een sterk signaal dat het tijd is voor een frisse start.
Potentiële klanten moeten direct kunnen zien wie je bent en wat je bedrijf uniek maakt. Waarom zouden zij voor jou moeten kiezen als er honderden of duizenden anderen zijn die hetzelfde aanbieden? Als jouw website die boodschap niet in slaagt, is het waarschijnlijk tijd voor vernieuwing of voor een website optimalisatie.
Reden 2: Je bent net gestart en hebt nog geen website
Als je net begint met ondernemen, voelt een website laten maken misschien als een grote stap. Toch is het een essentiële investering. Je website is vaak het middelpunt van je marketing en één van de eerste contactpunten tussen jou en je potentiële klanten. Hier ontdekken ze wie je bent, wat je aanbiedt, en waarom ze met jou zouden moeten samenwerken.
Een goede website bespaart je eindeloze uren aan zelf knutselen en biedt je direct een professionele website die klanten oplevert. Het helpt je niet alleen om klanten aan te trekken, maar geeft je ook de ruimte om je volledig te focussen op waar jij goed in bent: het runnen van je business.
Reden 3: Je krijgt weinig tot geen bezoekers en je website levert geen klanten op
Een website zonder bezoekers is als een winkel zonder klanten: je hebt er weinig aan. Als jouw website nauwelijks wordt gevonden of bezocht, is het tijd om kritisch te kijken naar wat er misgaat. Misschien is je website niet goed vindbaar in zoekmachines, laadt hij traag, of sluit hij niet aan op je doelgroep. Hierdoor loop je klanten én dus omzet mis. Ook dan is het vaak de juiste stap om een nieuwe website te (laten) bouwen.
Tip: Ben je tevreden met het ontwerp, maar levert je website niets op? Dan kunnen technische of inhoudelijke aanpassingen al een wereld van verschil maken.Je zou eens kunnen starten met het aanvragen van de gratis webscan, waar ik gratis en vrijblijvend meekijk naar de verbeterpunten van je website.
Reden 4: Je website is al jaren niet geüpdatet
De digitale wereld verandert snel. Een website die enkele jaren geleden is gemaakt, kan technisch achterlopen, minder veilig zijn of simpelweg niet meer passen bij de huidige standaarden. Denk hierbij aan:
Verouderde software en plug-ins
Trage laadtijden
Niet-responsive design
Achterhaalde content en verouderde foto’s
Een up-to-date website zorgt niet alleen voor een betere gebruikservaring, maar straalt ook professionaliteit en betrouwbaarheid uit.
Reden 5: Je branding, doelgroep of visie is veranderd, maar je website niet
Heb je onlangs een rebranding gedaan of is je doelgroep of visie veranderd? Dan is het belangrijk dat je website aansluit bij je nieuwe uitstraling. Een inconsistente branding kan verwarrend overkomen en het vertrouwen van je bezoekers ondermijnen.
Een website die jouw vernieuwde visie en uitstraling ondersteunt, zorgt voor meer herkenning en vertrouwen bij je klanten. Zo versterk je je merk op alle fronten. Bij grote veranderingen zoals een complete rebranding of een vernieuwde doelgroep, is het belangrijk om je website te vernieuwen zodat je complete uitstraling mooi in één lijn ligt.
Twijfel je nog? Laat me je helpen!
Ben je nog niet zeker of het tijd is voor een nieuwe website? Of weet je niet precies wat er verbeterd moet worden? Ik help je graag verder. We kunnen samen naar jouw huidige website kijken en bespreken hoe deze beter kan aansluiten bij jouw doelen en wensen.
Plan een kennismakingsgesprek of vraag een gratis webscan aan. Samen maken we van jouw website een krachtige tool om klanten aan te trekken en je business te laten groeien!
Related Posts:
De waarde van een chatbot voor je groeiende business
In een tijd waarin snelheid en efficiëntie cruciaal zijn, kan een chatbot een slimme toevoeging zijn aan je website. Of je nu leads wilt filteren,...
Wanneer kies je voor een meertalige website?
Veel ondernemers vragen zich af of een meertalige website bijdraagt aan een betere vindbaarheid in Google. Het korte antwoord: ja, als je het goed...
Redenen om geen Linktree te gebruiken voor je link-in-bio
Veel ondernemers halen vandaag de dag nog steeds een heleboel klanten uit Instagram. Om ervoor te zorgen dat iemand klant wordt, wil je het...
0 Comments